970x250 اعلان بحجم

مهرجان نفس الوشوش " شوفت يا صاحبي " (بالكلمات) - Mahragan nafs Elwashosh | Tito & Bondok

مهرجان نفس الوشوش " شوفت يا صاحبي " (بالكلمات) - Mahragan nafs Elwashosh | Tito & Bondok

ده زمان غريب الصح عيب بين دول ياخويا ودول,
تقدر تقول عايشين في وهم والوهم كله غواء.
نفس الوشوش, غدر وخيانة, جرح واهانة, متغيرووش.
بيقولو احنا واحنا, وهما مبيفهموش.
مبيفهمووش, مانتوش تمام.
غلطاتنا بنأمن ونتخدع.
ونقول علاام. الهيئة من برا.
راجل جدع كله كلام.
كله كلام, من كام سنة.
كنت بشوف صحبي قصادي هو انا,
دلوقتي الغل عنده عادي, مبني اتبني.
العيب في مين, في الدنيا الي بتجي علينا.
ولا السنين, سرقتنا علشان تبكي علينا.
ولا ده دين .
الليلة فرحة غير اي فرحة.
وعودة بعد غياب, طلقتنا حية للمنوفية,
عاملين ليكم انقلاب.
الباشا باشا كله يتلاشي, لتسفو التراب.
تعظيم سلام لاعلي رتبة, البيه احمد اياد.
مبداء جميل انك اصيل.
مابين وشوش 100 لون.
دقت ساعاتك الوقت فاتك.
قطر الحياة ملعون, دفتر حساب بين الصحاب.
متقولش كام مليون, فكرت تتعب اوعك تفكر.
اضرب طناش للكون, بيت الاصول بقي مهجور.
مفيش واحد جواه, بند الندالة اصاحبه يامه.
والكل بقي يهواه, ده القلب مل مش لاقي حل.
متقولش ديا حياة, تقدر تقول عايشين في وهم .
والوهم كله غواه, انا ليل نهار, حلمي اكون مرتاح البال.
وان وسط نار, مش لاقي حل يحل الحل .
غير المرار, اصحاب كيوف.
خلوني اقطع ماية ونور, مبقتش اشووف.
دي حياتكم فشل ماحد بيور.
عاشقين الخوف, عاملين دكن.
وقت الهجوم القمة تلاقي الكل اتركن.
الليلة فرحتنا يابن عمي علي المكن.
بنت الجيران , عيونها جاحه ضحكتها فرحة.
رقة وحنان, عشانها ماضي للكون مصالحها.
انتي ادمان, شوفت ياصاحبي ده باعني صاحبي.
جه انا اللي كنت شاريه, متقولش صاحب ده شر ساحب.
ازاي تامن لييه, شيلته في عيني اصبح راميني.
ياريته طمر فيه, ده الطيبه عيب تعيش ذئيب.
سرك في بير ترميه, منا عيشت سالك في الشده اشارك متربي علي الاصول,
اعمل حسابك الكل سابك, عشان مشيت مع دون.
ده زمان غريب الصح عيب, بين دول يا اخويا ودول.
منا قولتهالك الدنيا دي ياقاتل يامقتول.
كنت فاكر روحي نسيت, عشت حياتي واتلهيت.
فكرت انك اتنسيت, كدبة وانا كدبتها.
خدت من عمري سنين, زودت فيا الحنين.
اهرب يعني اروح لفين, ده كان حياتي كلها.
مهما عدي مهما فات, حبك عمره يوم مافات.
عايشه فيا الذكريات, احساس وعمره ما انتهي.
شايف صورته في كل مكان, ياريت الي جري ماكان.
لو رجع بيا الزمان, كنت عمري ماخسروش.
الباقي مسا وتحية ...

شاهد أيضا
شارك
اشترك ببريدنا و توصل بأحدث مقالاتنا

ذات صلة

إرسال تعليق

اعلان وسط المقال